YOZGAT BOĞAZLIYAN İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Yönetici Gelişim Programı Kasım ayı toplantısı gerçekleştirildi.

Yönetici Gelişim Programı Kasım ayı toplantısı gerçekleştirildi.

Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, Anadolu İmam Hatip Liseleri ile İmam Hatip Ortaokullarında görev yapan yöneticilere yönelik, Yönetici Gelişim Programı oluşturulmuştur. Bu kapsamda Yönetici Gelişim Programı (YÖGEP) çerçevesindeki Kasım  ayı toplantısı  ilçemizde 21 Kasım Perşembe  günü saat 16:00´da Boğazlıyan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü toplantı salonunda İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Nazan TOK Başkanlığında İmam Hatip Ortaokulları ve Liseleri müdür ve müdür yardımcılarının katılımıyla gerçekleşti. Toplantıya 7 okul müdür/müdür yardımcıları katıldı.

İlçemiz YÖGEP faaliyet çizelgesi doğrultusunda kasım ayı faaliyeti olan "Eğitimde yeni yaklaşımlar, alternatif okul ve eğitim modelleri" kapsamında Tüm İHO ve İHL idarecileri ile toplantı düzenlenmiştir. Yapılan toplantıda  "Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Alternatif Okul Ve Eğitim Modelleri, Montessorie , Homescoolling, Reggio, Doğa Okulları,Uzaktan Eğitim, Chan Akademisi, Okulsuz Eğitim, Ev Okulu Ve Benzeri Vb." konuları görüşülmüştür.

1.      Seçim: Öğretmen ve öğrenciler alternatifte gönüllü olarak bulunmalıdır. Alternatif okul mutlaka öğrencinin bulunmak istediği bir yer olmalıdır.

2.      Her öğrenciye açık olmak: Gerçek bir alternatif okul tüm öğrencilere açık olmalıdır: sözde ortalamanın altında, ortalama ya da "zeki", ilerici, politik, sözde azınlık, ya da sadece farklı gibi sıfatlarla sınırlandırılamaz.

3.      Süreklilik: Öğrenciler bir alternatifte olmayı seçebilmenin yanında orada kalma tercihine de sahip olmalıdır. Alternatif okullar kısa dönemli rehabilitasyon programlarından farklı olarak süreklilik sağlayan okullardır.

Öğrenmek için tek bir en iyi yol yoktur: Alternatif eğitim ve öğrenme biçimleri aynı şeydir. Herkes farklı öğrenir fikri alternatif görüşün temel katkılarından birisidir. Büyük öğrenci gruplarına aynı konferansın, aynı kitaptan aynı görevlerin, aynı testlerin verildiği geleneksel yaklaşımlar bütün öğrencileri aynı sayar.

 

Gerçek bir alternatif okulun müfredat/ öğrenme / değerlendirmesi: Bireyselleştirilmiş, farklılaştırılmış, kişisel hıza uygun, esnek, özelleştirilmiştir (aynı amaç için öğrenciye en uygun alternatifleri sağlayan). Eğer program öğrenci öğrenme stilleriyle ilgili bir öğrenme çevresine sahip değilse bir alternatif değildir.

 

4.      Küçük: Alternatif okulların genellikle öğrenci sayıları 10-400 arasındadır. Alternatif okulların daha sıcak bir okul iklimine sahip olabilmesi için küçük olması savunulur.

5.      Paylaşarak karar verme: 1970'lerin başından itibaren, öğrencilerin ve ailelerin kararlarda paylarının olması, alternatif programların ana bir karakteristiği olarak okulu etkilemiştir. Birçok açıdan alternatif programları geleneksel okullardan farklı yapan buydu. Alternatif eğitimciler öğrencilerin kendilerinin yarattıkları kurallara uyma eğiliminde olduklarını varsaydılar. Özgür okul hareketinden bugünün alternatif eğitimcilerine kadar, öğrencilere okul ya da sınıf kararlarının bir parçası olmak için şans vermek karakteristik özelliktir.

 

Bu beş temel özelliğe, bireyselleştirilmiş bir müfredat ve eğitim sağlanması, sıcak bir okul ikliminin yaratılması, toplumu kapsaması, akademik yönlendirme kadar sosyal / aile, ekonomik yönlendirmede de bulunulması, öğretmen ve öğrencinin beraber oluşturacağı alternatif değerlendirme yöntemlerinin kullanılması, sosyal hizmet eğitimini teşvik edilmesi, alternatif programlama ve kayıt politikalarına  yer verilmesi sonucuna varılmıştır.

 

Yenidoğan Mahallesi Şevket Hokkaömeroğlu Bulvarı Hükümet Konağı No2 Boğazlıyan Yozgat - 0(354)6451018-6452972

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.