2023 Vizyonuna uygun olarak Hayata Geçirilen Projelerimiz
İlçemizde 6 projemiz 2023 vizyonuna uygun olarak hazırlanıp uygulanmaktadır.
İlçemizde 6 projemiz 2023 vizyonuna uygun olarak hazırlanıp uygulanmaktadır.
Trafik Eğitimi Parkı
7-11 yaş grubu çocuklarımıza;
Trafik kültürü konusunda bilinçlenip eğitilmelerini sağlayarak yaşam becerileri kazandırmak ve trafik kurallarına dayalı, insana saygılı bireyler yetiştirerek güvenli trafik eğitimi verebilmek için;
Okul bahçesinde uygun görülen alanda trafik eğitim parkı planı oluşturuldu,
Gerekli ekipmanlar (model araçlar, levhalar, ışıklar, kıyafetler vb.)temin edildi,
Trafik eğitim park yeri belirlendi,
Belediye, Kaymakamlık, Emniyet Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü ile koordineli çalışmalar düzenlendi,
Trafik Eğitici Eğitmenlerinden destek alındı,
Okul öğretmenleri tarafından okul bahçesine Model Trafik Eğitimi Parkı için proje hazırlanarak Kaymakamlık tarafından onaylanan proje için 5.000 Lira kaynak talep edilmiştir. Bu para ile okul bahçesinde 340 m² alan içerisinde Trafik levhaları, Trafik ışıkları, yaya geçidi, üst geçidin olduğu model bir park yapılmıştır. 5 tane akülü araba ile öğrenciler pratik yaparak öğretmenlerin gözetiminde trafik kurallarını öğrenmektedirler. Model Trafik Eğitimi Parkından okulumuz öğrencileri ile ilçedeki istekli tüm öğrenciler faydalanmaktadır. Okul öğretmenleri, öğrenci ve veliler bu çalışmanın öğrencilerde farkındalık yarattığı izlenmiş, memnuniyet geri bildirimleri alındı.
Akıl ve Zekâ Oyunları
1- Proje ile ilgili akademik araştırmanın yapılması;Yetenek, dikkat, düşünme ve zeka gelişimi ile ilgili kaynak tarama, bilgi alışverişi, bu odada bulundurulacak oyun-kitap –müzik cd’si ve diğer malzemelerin araştırılması, Tüm bunlardan yola çıkarak düşünsel alt yapının oluşturulması.
2- - Projede yardımcı olacak öğretmen arkadaşlar ile fikir paylaşımı,
3- Genel bir maliyet analizinin yapılması,
4- Projenin yazılı hale getirilmesi,
5- Projenin sunulması,
6- Proje onayı ve maddi destek alındıktan sonra uygulamaya geçilmesi
Etkinlik Atölyesi Projesi
sınıflarımızın belirlenen bir bölümü atölyeye dönüştürülmesine karar verildi.
-Projenin oluşum aşamasında yer alan arkadaşlarla yapılan toplantılar sonucunda atölyenin sadece bir alanda değil, değişik alanlarda çalışmaların yapılacağı bir ortam olacak şekilde dizayn edilmesine karar verildi.
-Atölyenin oluşum aşamasına velinin desteği de dâhil edildi.
-Veli öğretmen ve öğrenci işbirliği ile çalışmalara başlandı.
-Atölyenin Montessori eğitim anlayışında benimsenen ahşap malzemeler seçildi. Duvarlarının kaplanması için baskı temaları seçildi.
Diledikleri zaman kitap okuyabilecekleri kitaplık bölümleri yerleştirildi.
-Akıl oyunlarını oynayabilecekleri masalar yerleştirilerek, zeka oyunları temin edildi.
-Atölyede etkinliklere başlamadan önce zeka oyunlarını kuralına uygun öğretecek öğretmenlerimiz bu alanda eğitim aldılar.
-21.yy becerileri kazanma adına yapılan çalışmalarda öğrenciler geliştirdikleri zihinsel becerilerinin akademik çalışmalarına transfer ederek başarı düzeyleri artmıştır.
-Etkinlik atölyelerinde yer verilen sanat çalışmaları duygusal gelişimi desteklemiştir.
-Çocuklar atölye çalışmalarında bulunmaktan mutlu olmuştur.
-Atölyede yapılan çalışmaların bir parçası olmaları memnuniyet yaratmıştır.
-Atölye çalışmalarına katılan çocuklarımız verimli ve kaliteli zaman geçirmişlerdir.
-Atölyede çocuğun yapmış olduğu çalışmaların beğeni alması özgüven duygularını arttırmıştır.
Boğazlıyan Kodlama ve Robotik Projesi
Proje Faaliyetleri şunlardır. Atölyelerin kurulması, eğiticilerin eğitimi, öğrenci eğitimleri, şenlik ve turnuvaların düzenlenmesidir. Projemiz Orta Anadolu Kalkınma Ajansı tarafından finanse edilmekte olup hem iç hemde dış denetime tabi tutulmaktadır. Öğrencilerin ilerlemeleri denetlenerek, gerektiği alanlarda müdahele edilmektedir.
Proje ile iki okulumuza Kodlama ve Robotik Atölyesi kurulacaktır.
Yaşam Penceremi Aç Projesi
Boğazlıyan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde gerçekleştirilen bu çalışma, Boğazlıyan İlçesinde çalışan Rehberlik Öğretmenleri tarafından yürütülmüştür. Boğazlıyan’da yer alan anaokulu ilkokul ve lise kademelerinde eğitim gören 5560 öğrenci, bu öğrencilerin velileri ve ilçe genelindeki okullar incelenmiştir. Yapılan incelemede okulların çeşitli yönlerden (kitap, öğretmen, öğrenci, kaynaştırma öğrenci sayısı) özellikleri ile velilerin okuryazarlık, meslek ve çeşitli bağımlılık durumları gibi etmenler irdelenen konular arasındadır. Araştırmaya dahil edilen 5560 öğrencinin psikolojik ve sosyo-ekonomik yönlerden incelemesi yapılmış olup, sonuçlara bulgular kısmında yer verilmiştir. Çalışmanın sonunda psikolojik yönden riskli görülen öğrenciler tespit edilip görüşülmüş ve görüşme sonucuna göre belirlenen sorun alanları çalışmaya eklenmiştir. Olumlu ve olumsuz yönleri tespit edilen okullara yönelik eylem planı hazırlanarak okulların bu plana bağlı kalarak iş ve işlemler yürütmesi Boğazlıyan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından istenmiştir.
Çalışma nicel verilere dayalı betimsel bir çalışma olarak yürütülmüştür.
Sanal Gerçeklik Projesi
Sanal Geçeklik Labotatuvarının kurulması sonrasında gerekli eğitim öğretim materyallerinin temini sağlanacaktır. Bilgisayar, sanal gerçeklik gözlüğü ve kalemi ile eğitim ortamlarında bu teknoloji kullanılacaktır.